Nytt år, jahaja

Hej.
 
Här var det längesen jag skrev. Tänkte EVENTUELLT börja blogga lite nu. Dock endast för "min egen skull" hihihiihih. Alltså lösenordsskyddat, kanske ger lösenordet till mina väninnor om det visar sig att jag faktiskt skulle skriva regelbundet (grejen är dessvärre att jag själv inte ens kommer ihåg lösenordet). Kan ju faktiskt vara kul att titta tillbaka på. Insåg det när jag skulle försöka summera 2014 ba "........eeeh jag har inte gjort någonting det här året?!" vilket ju faktiskt inte stämmer. Typ inte stämmer i alla fall.
 
Ska försöka plocka fram vad som hänt här och nu.
 
..........
 
 
...................
 
(helt tomt). Närå. Här kommer det:
 
Började året med att tro att jag skulle plugga till socionom, hoppade av efter två (2) dagar och mådde dåligt över det. Jobbade lite sporadiskt på Tallen. Sträcksåg Breaking Bad med Ludvig vilket faktiskt var ett helt fantastiskt inslag i nästan-arbetslöshetslivet. Ett annat trevligt inslag under våren var när jag och Isabell besökte Linnea i Stockholm.
 
Den heta sommaren spenderade jag mestadels på Tallen i Vilhelmina. Lite synd att missa så mycket av det fina vädret, men lite kul hann jag i alla fall med. Midsommar styrde vi upp i Dalasjö med massa trevligt folk, det var dock kallt och blåsigt vid just det tillfället. Jag hann med två roliga dansgalor, en sväng upp till Skellefteå stadsfest med Helena och Gry för att bo i en mysig stuga på camping, se Veronica Maggio och åka en överjävligt rolig karusell. I augusti blev jag ledig några veckor, tog det bara lugnt men en vecka så åkte jag och Ludvig till Dalarna och Stockholm. Sedan var det dags att börja förbereda sig för att börja plugga återigen. Denna gång på distans mot Ö-vik. Jag firade min 20-årsdag lite i förskott, fick påhälsning och fina paket. Sedan var det dags för min första skoldag, en dag jag bävade inför ganska mycket, eftersom det gått åt helvete två gånger tidigare. Det har dock gått hur bra som helst. Ibland kan jag fortfarande inte förstå att jag klarat av mer än en vecka på en universitetsutbildning? En hög tröskel att ta sig över, så att säga.
 
Hösten har mest bestått av plugg, eller kanske ännu mer tanken på att jag borde plugga. Fram och tillbaka mellan Ö-vik, Umeå och Vilhelmina. Återigen så fick jag se Veronica Maggio i Umeå under hösten. Sjukt bra. Julen och nyår var lugn och fin, med familj och släkt. Tunnbrödsbaket var nog julens höjdpunkt. Även juldagen och klassåterträffen hos Katarina var fint och roligt med mera. Jaaaa, det var väl det jag kommer ihåg från mitt 2014.
 
Nu är jag orolig inför min tenta nästa vecka. Ett nyårslöfte, eller kanske snarare nyårsmål, var att jag ska komma ut mer och bli mer aktiv *LEVA LIVET*. Har redan gått i stöpet på grund av denna tenta. :- ))) Jaja. Jag och Ludvig har beslutat oss för att flytta till Vilhelmina på heltid till hösten, det känns bra och kul och jag kan nästan inte tänka på annat!
 
Nu ska vi laga mat. Det blir lasagne.
 
 
 
Det märks att jag inte dricker champagne så ofta på sättet jag håller glaset.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0